Voor de start met mijn studie autonome beeldende kunst in 1998 aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam was ik zes jaar advocaat bij een sociaal georiënteerd advocatencollectief, waar ik mij had gespecialiseerd in vreemdelingen- en arbeidsrecht. Daarna was ik enige tijd redacteur bij een dagelijks tv-programma.

Mijn vertrek van de kunstacademie in 2001 markeerde mijn relatief late start in de kunstensector als zelfstandig filmer. Naast opdrachtwerk en het geven van cursussen maak ik vrij werk: van korte documentaires tot beeldcomposities met foto- en videoloops en korte fictiefilms. De vragen die ik mezelf stel zijn vaak filosofisch getint, en dat vindt zijn weerklank in mijn werk. Ik ben eerder geneigd een abstract idee te willen vormgeven dan een sluitend verhaal te vertellen.

Twee korte fictiefilms die ik maakte gaan over ‘los staan’ (Los, 2010) respectievelijk ‘aanwezig zijn’ (Stadsvossen, 2012) en hebben beide verband met mijn fascinatie voor de plek van het individu in de wereld. Een derde korte fictiefilm (De overkant, 2015) gaat over de manier waarop herinneringen deel uit kunnen maken van het moment.

Dieren spelen vaak een belangrijke rol, omdat zij voor mij model staan voor de directe ervaring. Juist de directe ervaring kan je als individu een gevoel van verbondenheid met de wereld geven. Als mens maak je niet alleen deel uit van de mensheid, maar ook van de gehele natuurlijke wereld, waarin eenzelfde watermolecuul onderdeel kan uitmaken van een onweersbui en niet lang daarna van het sap van de sinaasappel die je bij je ontbijt nuttigt.

Ik zoek steeds naar manieren om iets van dit soort -redelijk abstract- besef voelbaar te maken in mijn werk.

In 2015 werkte ik samen met dansmaker Ans Kanen aan Individu, een onderzoek naar beweging en film. Voor een presentatie in raamgalerie Salon2060 in Antwerpen maakte ik videowerk You Are Here #3, dat ingaat op de samenhang tussen kijken, het moment en de locatie. Voor de groepsexpositie Plantage Voyage in Spaceburo in Antwerpen maakte ik Tweeluik, een installatie met een diapositief in een lichtbak en citroengeraniumstekjes.
Voorjaar 2017 rondde ik Parallelweg af, een documentaire over ambacht en tijdelijkheid, waar ik in 2008 de eerste opnames voor maakte.

September 2017 rondde ik een Master Kunsteducatie aan ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten af, met een onderzoek naar de rol van het onbewuste bij de beoefening van kunst en wetenschap.